The Foundation’s main aim is to promote, develop and coordinate, principally at Courmayeur, research, studies, experiments and the organisation of meetings for further analysis and to publish factual knowledge concerning contemporary social issues of law and economics, with a particular focus on the international context.

Search results

end

Annali 2018

Annali della Fondazione Courmayeur Mont Blanc - raccolta dell’attività scientifica svolta nell’anno 2018

Incontro dibattito di presentazione dei risultati del Progetto "L’allevamento caprino in Valle d’Aosta: un’opportunità ed una passione per i giovani", con proiezione in anteprima del docufilm, in collaborazione con il Censis e l’Institut Agricole Régional

Architettura moderna alpina

Congress on Architettura moderna alpina, in cooperation with the Aosta Order of Architects

October 2019

Perizie Incidente in Valanga

Course "Perizie Incidente in Valanga", in cooperation with Montagna Sicura Foundation and AINEVA-Italian Interregional Association Snow and Avalanches

November 2019

Accessible tourism in mountain areas

Congress on "Accessible tourism in mountain areas" in cooperation with the CSV- Aosta Valley Solidarity Coordination, the Consortium of the social Cooperatives Trait d’Union and the social Cooperativa C’Era l’Acca

May 2019

Les journées de l'emploi

Les journées de l’emploi organizzate in collaborazione con il Dipartimento Politiche del lavoro e della formazione della Regione Autonoma Valle d’Aosta e Confindustria Valle d’Aosta

Young mountain farmers

Project on "Young mountain farmers", in cooperation with Censis and Institut Agricole Régional
Biennium 2018-2019

Le montagne incantate

Presentazione della Collana Le Montagne incantate, organizzata in collaborazione con il CAI

Alberto Melloni

Incontro su "Francesco, il Vangelo e la Chiesa. Sfide e orizzonti" con Alberto Melloni, ordinario di storia del cristianesimo in Unimore e Accademico dei Lincei, segretario della Fondazione per le scienze religiose di Bologna e dell’infrastruttura europea di ricerca negli studi religiosi; editorialista de La Repubblica, voce de Il Sabbatico di Rainews, collabora con RaiStoria

end

The Foundation activities

Via Roma, 88/d - 11013 Courmayeur (AO) - Aosta Valley - I
Tel . +39 0165 84 64 98 - Fax +39 0165 84 59 19

Our offices are open
Monday to Friday from 08.00 a.m. to 01.00 p.m. and from 01.30 p.m. to 05.30 p.m.