The Foundation’s main aim is to promote, develop and coordinate, principally at Courmayeur, research, studies, experiments and the organisation of meetings for further analysis and to publish factual knowledge concerning contemporary social issues of law and economics, with a particular focus on the international context.

L’avenir des organisations internationales - Perspectives juridiques

Congress on L’avenir des organisations internationales - Perspectives juridiques / Il futuro delle organizzazioni internazionali. Prospettive giuridiche, in cooperation with the Università della Valle d’Aosta and SIDI - Società Italiana di Diritto Internazionale
Courmayeur, Hotel Pavillon, 26-27-28 June 2014

Programma italianoProgramma italiano [ pdf - 814,76 KB ]

Programma franceseProgramma francese [ pdf - 742,48 KB ]

Press cuttings

La Stampa Aosta, 26 giugno 2014La Stampa Aosta, 26 giugno 2014 [ pdf - 109,58 KB ]

La Vallée Notizie, 28 giugno 2014La Vallée Notizie, 28 giugno 2014 [ pdf - 171,65 KB ]

Reports

Maurizio Arcari, Università degli Studi di Milano-BicoccaMaurizio Arcari, Università degli Studi di Milano-Bicocca [ pdf - 258,40 KB ]

Walid Ben Hamida, Université d'Evry e Sciences Po, ParisWalid Ben Hamida, Université d'Evry e Sciences Po, Paris [ pdf - 161,98 KB ]

Susanna Cafaro, Università del SalentoSusanna Cafaro, Università del Salento [ pdf - 102,26 KB ]

Sergio Maria Carbone, Università degli Studi di GenovaSergio Maria Carbone, Università degli Studi di Genova [ pdf - 56,00 KB ]

Massimo Condinanzi, Università degli Studi di MilanoMassimo Condinanzi, Università degli Studi di Milano [ pdf - 167,32 KB ]

Jean-Pierre Cot, Giudice del Tribunale internazionale del diritto del mareJean-Pierre Cot, Giudice del Tribunale internazionale del diritto del mare [ pdf - 487,01 KB ]

Antonietta Di Blase, Università degli Studi Roma TreAntonietta Di Blase, Università degli Studi Roma Tre [ pdf - 419,96 KB ]

Lorenzo Gradoni, Università di Bologna, Alma Mater StudiorumLorenzo Gradoni, Università di Bologna, Alma Mater Studiorum [ pdf - 177,65 KB ]

Evelyne Lagrange, Université de Paris I, Panthéon SorbonneEvelyne Lagrange, Université de Paris I, Panthéon Sorbonne [ pdf - 480,92 KB ]

Alberto Malatesta, Università LIUC di CastellanzaAlberto Malatesta, Università LIUC di Castellanza [ pdf - 180,91 KB ]

Rostane Mehdi, Université de Aix-Marseille e Chaire Jean Monnet, Collège d'Europe, BrugesRostane Mehdi, Université de Aix-Marseille e Chaire Jean Monnet, Collège d'Europe, Bruges [ pdf - 137,22 KB ]

Paolo Palchetti, Università degli Studi di MacerataPaolo Palchetti, Università degli Studi di Macerata [ pdf - 101,46 KB ]

Etienne Pataut, Université de Paris I, Panthéon SorbonneEtienne Pataut, Université de Paris I, Panthéon Sorbonne [ pdf - 241,75 KB ]

Pietro Pustorino, Università degli Studi di SienaPietro Pustorino, Università degli Studi di Siena [ pdf - 138,56 KB ]

Lucia Serena Rossi, Università di Bologna, Ala Mater StudiorumLucia Serena Rossi, Università di Bologna, Ala Mater Studiorum [ pdf - 255,65 KB ]

Giorgio Sacerdoti, Università commerciale Giorgio Sacerdoti, Università commerciale "Luigi Bocconi", Milano, già membro dell'Organo d'appello dell'OMC [ pdf - 339,14 KB ]

Antonello Tancredi, Università degli Studi di PalermoAntonello Tancredi, Università degli Studi di Palermo [ pdf - 258,72 KB ]

Fabien Terpan, Sciences Po, GrenobleFabien Terpan, Sciences Po, Grenoble [ pdf - 122,98 KB ]

Daniel Turp, Université MontréalDaniel Turp, Université Montréal [ pdf - 373,79 KB ]

Photo gallery

The Foundation activities

Via Roma, 88/d - 11013 Courmayeur (AO) - Aosta Valley - I
Tel . +39 0165 84 64 98 - Fax +39 0165 84 59 19

Our offices are open
Monday to Friday from 08.00 a.m. to 01.00 p.m. and from 01.30 p.m. to 05.30 p.m.